روند واردات محصولات فولادی
نوشته شده توسط : آهن پرایس

یه گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بررسی روند واردات فولاد و محصولات مربوطه در سه ماهه ابتدایی امسال گویای شیب تند کاهشی است، به طوری که واردات محصولات فولادی در فصل بهار با کاهشی ۲۰۸ درصدی همراه بود و از ۲۹۳ هزار تن در بهار پارسال به ۹۵ هزار تن رسید.  
آمار های انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گویای آن است که واردات فولاد میانی به یک هزار تن رسید که در مقایسه با سه ماهه ابتدایی ۹۷ کاهش ۸۳ درصدی داشته است. تیرآهن ،میلگرد ،نبشی و ناودانی و سایر مقاطع در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۴۳، ۲۵ و ۲۲ درصد کاهش نشان می دهد.

برپایه آمارهای بدست آمده، مجموع مقاطع تخت فولادی وارداتی در سه ماهه ابتدایی امسال به رقم ۶۸ هزار تن رسید و در مقایسه با ۲۵۶ هزار تن عملکرد مدت مشابه در سال ۹۷ کاهش ۲۷۶ درصدی دارد. برابر این بررسی، واردات ورق گرم، سرد و پوششدار هم در دوره این بررسی نسبت به سه ماهه ابتدایی سال ۹۷ کاهش نشان داشته است.

فولاد همچنین شمش های فولادی وارداتی در دوره سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ کاهش ۸۰ درصدی یافت. کل تولید فولاد میانی در سه ماهه نخست امسال ۶ میلیون و ۶۳۸ هزار تن بود که در مقایسه با ۶ میلیون و ۲۹۸ هزار تن سه ماهه بهار ۹۷ رشد پنج درصدی را نشان می دهد.

علاوه بر این کل محصولات فولادی نیز در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ پنج میلیون و ۲۷۱ هزار تن ثبت شد که در مقایسه با چهار میلیون و ۵۵۹ هزار تن عملکرد سه ماهه نخست ۹۷ رشد ۱۷ درصدی داشت. میزان صادرات فولاد میانی و محصولات این بخش هم در سه ماهه ابتدایی امسال به ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار تن رسید که از این رقم یک میلیون و ۴۲۵ هزار تن سهم شمش و ۷۵۸ هزار تن محصولات بود که در بخش محصولات نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۲۰ درصدی را نشان می دهد.





:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: